dimecres, 15 de gener del 2014

Ser igual dos que vint-i-dos


Significat: Indiferència.
M'és igual dos que vint-i-dos. El mateix em té anar a la muntanya que a la mar.

Equivalents:
Afarta'm i digues-me moro
Anant fent-se el sompo
Anar-se'n d'una carta
Arre burro, i deixa dir
Arronsar els muscles
Arronsar-se d'espatlles
Arronsar-se de muscles
Bon profit li faci!
Bon vent!
Bon vent i barca nova!
Bon vent i oratge, i mar per còrrer
Bon viatge!
Bon viatge i barca nova!
Bufar-se-la
Burlar-se del mort i de qui el vetlla
Caure tot bé [a algú]
Com aquell qui ho sap tot
Com convinga, que vinga
Com qui no diu res
Com qui no n'és res
Com si em besares el tòs
Com si em diguessis Llúcia
Com si fóra mort [algú per a un altre]
Com si fos mort
Com si res
Com si tocaren les batzoles
D'ací terra deixe el gec
Deixar-se dur pel corrent
Digues el que vulguis
Dues pedres
El que tinga malícia, que s'arrape la guixa
En qualsevol cas
Engegar on es fan les arengades pudentes
Entrar una cosa per una orella i eixir per l'altra
Ésser tot u
Estimar-se tant si cau com si penja
Fer [algú] com qui sent ploure
Fer com si tal cosa
Fer el buit a
Fer el paper fred
Fer el suec
Fer l'ala de bot
Fer l’orni
Fer orelles de marxant
Fer un cas com un cabàs
Fer un vent que no se sent res
Fer-se el suec
Fer-se l'últim compte
Fer-se tres grosses [amb algú]
Fer-se quinze unces] [d'una cosa]
Fer-se tres unces [d'una cosa]
Fica-m'ho ací que no tinc butxaques!
Fotre-se'n de la virolla
I què hi fa?
Igual li té al coll que al muscle
Igual li té al llom que al muscle
Importar un rave [alguna cosa a algú]
Ja pots anar dient
Llavar-se les mans
Mirar-se [una cosa] del terrat enfora
Messinfot
Ni fa ni fum
Ni fred ni calor
Ni li va ni li ve
No admetre raons
No dir-li [a u] ni gos que fas ahí
No dir-li res
No entendre's (algú) de raons
No entendre's de romanços
No escoltar raons
No estar per comèdies
No estic per ossos, que la carn m'embafa
No fer fred ni calor
No fer-li res
No ficar-se en raons
No hi fa res
No li fa
No sentir pena ni glòria
No venir a un raig
No venir d'aquí
No venir d'un pam
No venir-li amb retòriques
Parlar a la paret
Passar olímpicament
Passar-se [una cosa] per baix cama
Pelar-se-la
Penjar [a algú] en el tòs [alguna cosa]
Per ací m’entra, i per ací m’ix
Posar-se el món per barret
Que el bombin
Que s'operi
Quin Menfotisme!
Rentar-se les mans com Pilat
Riure's de la virolla
Riure's del mort i de qui el vetlla
Se li’n fot la música i els tocadors
Sentir ploure
Ser igual [alguna cosa]
Ser igual si cau com si penja
Ser igual verd que botifarra
Ser músic i gitar-se a les vuit
Ser un sompo
Si tens maldecaps, compra't un ase
Si tens maldecaps, compra't un orgue
Suar-se-la
Tal dia farà l’any
Tallar un dit o tallar l'altre, tot és igual
Tant és queso com formatge
Tant fer cuit com cru
Tant li és blanc com negre
Tant li és buit com carregat
Tant li fa
Tant me fa sis com mitja dotzena
Tant se li'n dóna
Tant se li'n dóna naps com cols
Tant se li'n fot
Tant se me'n dóna
Tant se val
Tant tenim amb sabó com amb fil negre
Tindre l'esquena ampla
Tindre igual [alguna cosa]
Tirar-s'ho tot a l'esquena
Tot li és igual
Ves dient
Viure sense pena ni glòria

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada