dimecres, 28 d’abril del 2021

EXPRESSIONS DE LA NOSTRA PARLA

ARRE GAT

Expressió irònica per a manifestar incredulitat, sorpresa o desgrat davant d'una informació, un propòsit o una acció amb poc trellat

-  Arre gat!; jo no em crec això que m’expliques.

També es sol dir:

ARRE GOS: QUÈ TENS TOS?

- Arre gos: què tens tos? Tu encara fas eixes coses?

D’altres semblants en tenim:

  • Demà m’afaitaràs: Dit per a significar que no creiem algú que ens vol enredar.

          - Que ho vas fer tu tot sol? Sí!, demà m’afaitaràs!

  • Com ara plouen naps: Incredulitat. Expressió usada per a indicar que una cosa no pot ser.

          - Es pensa que acabarà de seguida, com ara plouen naps! En aquelles oficines hi perdrà tot el matí.

  • I un colló de mico: Expressió que indica negació o incredulitat.

          - Que t’ho farà desinteressadament? Un colló de mico! Bon egoista.

  • Una cosa és dir i l’altra és fer: Expressió emprada per a demostrar incredulitat envers quelcom que s’acaba d’afirmar.

          - Va dir que aquesta vegada seria puntual, però una cosa és dir i l’altra és fer, ja veurem a quina hora arriba.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada