dissabte, 17 d’abril del 2021

EXPRESSIONS DE LA NOSTRA PARLA

VORA.

Amb motiu de la situació de pandèmia, l’altre dia vaig escoltar una conversa entre dos persones d’edat que es preguntaven sobre quan els arribaria la vacuna.

- Jo he escoltat que aquesta setmana començaran a vacunar a partir dels 70. Tu quan anys tens?

-  Jo, vora els 71

-  Doncs de seguida et cridaran.

La paraula vora en aquest cas s’utilitza com prop de.

Eixe significat de proximitat és utilitzat també en altres situacions, com en el cas d’indicar que s’està al costat, prop:

  • A la vora (de): 

      -  Viuen ací a la vora.

      -  Ens vam posar a la vora del foc.


O quan superem una dificultat o una etapa de desgràcies, diem:

  • Eixir a una [o per una] vora 

      -  Estava en una situació apurada i a la fi vaig poder eixir per una vora.

I si ens arrimem a un costat utilitzem l’expressió:

  • Fer-se a la vora.

            - Vaig veure vindre un cotxe i per sort em vaig fer a la vora de la paret.

Per últim quan un objecte ho deixem prop de, aleshores diem:

  • Vora de

      -  Ho vaig deixar vora de la taula.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada